אבא שלי טוען שהוא קרא לי בשם נוסף, איך עלי להיקרא? נכנסה בי גאווה וקשה לי להיפטר מזה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print

שאלה:

לכבוד הרב שליט"א.
שמי אסף, אבי פעם אמר לי שבברית שלי הוא קרא את שמי אסף יוסף, אולם אימי טוענת שקראו לי רק אסף, איך עלי להיקרא?

עוד רציתי לשאול, במקום בו אני לומד יש שתי קומות, למעלה ולמטה, הייתי תמיד לומד בקומה העליונה, אבל אני חושש לגאווה, גם הייתי בקשר עם איזה רב שהרגשתי שהוא מכניס בי גאווה, לכן זה מבלבל אותי וזה קשה לי, אשמח אם הרב יעזור לי.

תשובה:

בעזרת השם יתברך יום ד' לסדר במדבר כ"ו אייר תש"פ

שלום וברכה וכל טוב סלה  לקראת ידידי אסף יוסף נרו יאיר ויזרח. 

לנכון קיבלתי מכתבך.

אם אביך אמר לך שבברית קראו לך אסף יוסף, אזי הוא נאמן בדבר זה, שהרי הוא עושה את הברית והוא נותן את השם, ואין לך מה לחשוש יותר, שני השמות הם שמות קדושים, מקור השם אסף הוא בתנ"ך (עיין בדברי הימים א' פרק ו' פסוק כ"ד וגם בפרק ט"ו פסוק י"ז ועוד), כי אסף בן ברכיהו היה ראש המשוררים אשר השתתף בהעלאת ארון הברית לעיר ירושלים בתקופת דוד המלך, ומצינו המון מזמורי תהלים המתייחסים לשמו (לדוגמא מזמור נ', ע"ג, ע"ד, וע"ה ועוד), ושם יוסף הוא על שם יוסף הצדיק, ולכן יש לך שני שמות קדושים, ובוודאי ראוי לך להחזיק בשניהם, ובפרט בדבר הנוגע להלכה כמו כתיבת כתובה וכו', ויעזור הקדוש ברוך הוא שיומשך עליך קדושה ממקור עליון של השמות, ותצליח בחיים, וכמובא בספר הקדוש "נועם אלימלך" בפרשת השבוע (פרשת במדבר) וזה לשונו: השם יתברך ברוך הוא גזר בבריאת העולם שיהא כך וכך שמות ראובן, וכך וכך שמות שמעון, ועתה כשנתגלגל איזה אדם בעולם ונותנין לו שם בשם צדיק א' שהיה כבר בעולם, זה גורם לאיש הלזה שיהיה גם כן צדיק מחמת שנתעורר האור של הצדיק שהוא בעולם העליון, עיין שם בדבריו הקדושים. הרי שלך לפניך, ששמות קדושות ממשיכים קדושה על האדם, וצריכין לדקדק מאד כשנותנין שם לתינוק או לתינוקת, שיהיה שם קדוש המוזכר בתנ"ך או בשאר ספרי התורה הקדושה, ויהיה על שם צדיק וצדיקה, ולא סתם שמות בדויים שנוהגין היום, לקרות תינוק על שם איזה מאורע או איזה מקום או איזה פרח וכו', וזה גורם אחר כך שהילד עובר דברים קשים בחיים וסובל מה שסובל רחמנא ליצלן, ואינו יודע למה, וזה מחמת שאין לו שם מושרש בקדושה, ומוהרא"ש זי"ע היה עוסק בזה הרבה, לתקן שמות לבני אדם שלא היה להם שורש בקדושה, ואשרי הנזהר בזה מאד וקורא שמות לילדיו על שם צדיקים וצדקניות, ואז טוב להם לנצח. 

ואודות שאלתך לגבי מקום לימוד בבנין, אם למעלה או למטה וכו', יש לנו כלל מחכמינו הקדושים (עבודה זרה י"ט ע"א), "אין אדם לומד תורה אלא ממקום שלבו חפץ", ולכן איפוא שטוב לך יותר, שם תבחר לשבת וללמוד, ואל תתן לשום דבר להפריע אותך, ובמה שאתה כותב שאיזה רב הכניס בך גאווה וכו', אין עצה להיפטר ממדת הגאווה רק על ידי הרבה תפילה להשם יתברך, כי בכל תיבה של תפילה, ובפרט על ידי התבודדות ושיחה בינו לבין קונו,  אדם זוכה לבטל את ישותו, ולהוציא מעצמו מדת הגאוה, וכמבואר היטב בדברי רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סי' נ"ב) שעיקר עבודת האדם להגיע לידי ביטול מלפני השם יתברך, ולהגיע לידי ביטול אי אפשר כי אם על ידי התבודדות, עיין שם היטב, וזה קבלה ידועה מפי הבעל שם טוב הקדוש זי"ע, שאי אפשר להגיע לידי ענוה ושפלות כי אם על ידי תפילה אל השם יתברך, והמגיד ממעזריטש זי"ע (תלמידו של  הבעל שם טוב זי"ע) הלביש את זה בפסוק (בראשית טו ב) ה' אלקים מה תתן לי, שאברהם אבינו התפלל אל הקדוש ברוך הוא, ה' אלקים, אנא תתן לי מדת מ"ה, שהוא מדת הענוה והשפלות, כי לא מועיל לזה שום דבר אלא תפילה, ולפי דברי רביז"ל הנ"ל, אין הכוונה שרק מתפללים ומבקשים על מדת הענוה והשפלות, אלא כל דיבור ודיבור של תפילה שאדם מדבר אל השם יתברך, בכל דבר שיהיה, זה מבטל את ישותו ומזכה אותו אל מדת הענווה והשפלות. ועל כן כלך לך מלהאשים שום בריה על איזה מדה שקשה לך לתקן, רק תרבה בתפילה ובהתבודדות מדי יום ביומו, ואז תראה לפניך עולם אחר לגמרי, ותתחיל להרגיש איזה התנוצצות של אלקות, ואיזה ניצוץ של ביטול אמיתי, ואז טוב לך בזה ובבא ולנצח נצחים.     

המאחל לך ברכה והצלחה בכל מעשה ידיך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Enter Captcha Here : *

Reload Image

עוד באתר

דילוג לתוכן