האם זה נכון שמי שלומד בספר הזוהר הקדוש יכול להשתגע?

שאלה:

מאת דניאל:
שלום לכבוד הצדיק.
אני בחור צעיר בן שבע עשרה, ומאז שהשתתפתי בשיעור זוהר בבית הכנסת שלנו לבי נמשך מאוד ללימוד הזוהר הקדוש, אך שמעתי שלא כדאי ללמוד זוהר כי אפשר להשתגע מזה, ובגלל זה אני נמנע מכך. האם באמת יש ממה לחשוש?

תשובה:

בעזה"י יום ד' לסדר מסעי כ"ה תמוז ה'תשע"ד

שלום וברכה אל דניאל נ"י

לנכון קבלתי את מכתבך.

עליך לדעת כי מלימוד תורה לא משתגעים וכו', ואם אדם משתגע זה רק מחמת עוונותיו המרובים, ובפרט מחטאות הנעורים – פגם הברית הוצאת זרע לבטלה, דבר זה משגע את האדם וכו'.

ולכן אם לבך נמשך אחר לימוד זוהר ותיקונים, מה אומר לך, אין דבר יותר חשוב מזה, וכמו שכתב הרב הקדוש מקאמארנא זי"ע כמה פעמים בספריו: אם ישמעו בקולי הייתי מייעץ לתינוק בן תשע שכבר יתחיל ללמוד זוהר ותיקונים, שזה מזכך את הנפש, ובפרט בדור הזה שהקליפות מסבבות את האדם בכפירות ואפיקורסות, ומשם נמשכת כל ההפקירות, ואם אדם היה מרגיל את ילדיו לגרוס בכל יום זוהר ותיקונים, זה בעצמו היה שומר את הילד מלהיכשל בחטאות נעורים וכו', וכן לא היה יוצא לתרבות רעה, כי אי אפשר לתאר ולשער את גודל הזכות של אדם הזוכה לגרוס הרבה זוהר ותיקונים, שמושכים את הלב אליו יתברך.

 ולכן ראה להתמיד בלימוד זוהר ותיקונים שזה דבר גדול מאד, עד כדי כך שרביז"ל אמר (שיחות הר"ן סימן ק"ח) ידוע שלימוד הזוהר מסוגל מאד מאד. ודע שעל ידי לימוד הזוהר נעשה חשק לכל מיני לימודים של התורה הקדושה, והלשון הקדוש של הזוהר מעורר מאד לעבודת השם יתברך, דהיינו השבח שמשבח ומפאר את העובד השם, דהיינו הלשון הרגיל בזוהר לומר זכאה וכו', על כל מצווה ועבודה וכו'. ולהיפך הצעקה שצועק "וי" וכו', "וי לה וי לנשמתה" על הסר מעבודת השם, אלו הלשונות מעוררים מאד את האדם לעבודתו יתברך, וכן אמר רביז"ל (שם סימן ק"ט) רבי שמעון בן יוחאי קידש כל כך את לשון התרגום עד שאפילו שאר דברים הנכתבים בלשון תרגום יש להם כח לעורר להשם יתברך. והאריז"ל נתן תיקון לבעל תשובה לומר בכל יום חמישה דפים זוהר וחמישה דפים תיקונים.

אשרי מי שחזק בלימוד זוהר ותיקונים, שהלימוד בהם מזכך את הנפש מכל מיני חלודה, ומאיר לאדם אור גדול ונורא ונפלא מאד, כי על ידי לימוד זוהר נפתחים לו כל העולמות וכו', ורואה בחוש את מעלת האדם הזוכה לקיים את מצוותיו יתברך, כי הזוהר מושך את הלב אליו יתברך ומגלה לו מעלת קיום מצוות מעשיות. ובפרט שאין פרשה בזוהר הקדוש שלא ידבר ממעלת הזוכה לשקוד בתורה הקדושה, ולכן מה טוב ומה נעים שלא תבלבל את עצמך מאף אחד, ואם נמשך לבך ללמוד בספרי הזוהר והתיקונים, תמשיך בלימוד הזה ויאיר עליך מלך הכבוד בעצמו.

המאחל לך ברכה והצלחה מן השמים





שלח שאלה »

חזרה לשו"ת ברסלב »

[the-post-grid id="11065" title="שות ברסלב"]

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

עוד בנושא:

"אִישׁ פֶּלֶא וּבַעַל מוֹפֵת גָּדוֹל" – הילולת הרה"ק ר' ישעיה מקרעסטיר זי"ע • שיחות מוהרא"ש

רַבִּי יְשַׁעְיָה מִקֶּערֶעסְטִיר זי"ע אֶפְשָׁר לִלְמֹד הֲמוֹן הֲלִיכוֹת וְהַנְהָגוֹת מִדְּמוּתוֹ הַמֻּשְׁלֶמֶת מוֹהֲרָא"שׁ ז"ל  רָגִיל לְסַפֵּר מִגֹּדֶל קְדֻשַּׁת הַצַּדִּיק הַקָּדוֹשׁ רַבִּי יְשַׁעְיָה מִקֶּערֶעסְטִיר זי"ע וּמֵעֲבוֹדַת הַצְּדָקָה וְהַחֶסֶד

כָּל יוֹם כְּנֶגֶד חֹדֶשׁ: אל תפספסו את הימים • שיחות מוהרא"ש י"ב ימי ניסן הראשונים

כָּל יוֹם כְּנֶגֶד חֹדֶשׁ שָׁלֵם מוֹהֲרָא"שׁ ז"ל אָמַר, שֶׁבְּי"ב יָמִים רִאשׁוֹנִים שֶׁל חֹדֶשׁ נִיסָן, מְסֻגָּל לְבַקֵּשׁ וּלְהִתְפַּלֵּל עַל הַשְׁפָּעוֹת טוֹבוֹת לְכָל י"ב חָדְשֵׁי הַשָּׁנָה כֻּלָּהּ,

דילוג לתוכן