סיפורי מעשיות מעשה מהבן מלך ובן השפחה שנתחלפו

"סיפורי מעשיות" "מעשה מהבן מלך ובן השפחה שנתחלפו" , פירוש מספר "תוך הנחל"

בבוקר שבת קודש פרשת בהר – בחוקותי ה׳תשס״ו  ביבנאל עיר ברסלב, בעת קידושא רבא, דיבר מוהרא״ש ז"ל דיבורים נוראים ונפלאים מאד בסיפורי מעשיות של רביז״ל במעשה י״א מהבן מלך ובן השפחה  שנתחלפו דף רח״צ, עיין שם.

ואמר מוהרא״ש ז"ל, רביז״ל ממשיך לספר, והם, היינו האדון (שהוא בן המלך האמת) והעבד (שהוא בן השפחה באמת, שהיה מתחלה מלך, כנ״ל), היו מתייראים לומר לאדם היער הנ״ל שיוליכם ליישוב) כי האדם היער, הוא הצדיק האמת, שנתגדל ביער ובהתבודדות כל ימיו, כי בילה ימיו ושנותיו בתפילה ובהתבודדות בתוך יערים ושדות, עד שבא אל ביטול אמיתי לפניו יתברך, שאין לפני מראות עיניו כי אם אמתת מציאותו יתברך, וכן "יער" הוא מלשון "מערה" ודביקות, וכמו שכתוב (מלכים א׳ ז') כמער איש וליות, שהוא מלשון דביקות (ליקוטי מוהר"ן חלק א׳ סי׳ נ״ד אות ד׳), כי איש היער זכה לדביקות גדולה בהשם יתברך, עד שהוא מוכן בכל עת ורגע להישרף לגמרי על קדושת שמו יתברך, ומגודל דביקותו של אדם היער, נפל יראתו על הבן מלך והעבד, ולכן היו מתייראים לומר לו שיוליכם ליישוב, כי כך ראוי להיות, שיהיה לאדם יראה גדולה מפני יראי ה׳, ויתבייש מלפניהם, והוא סימן שיש לאדם יראת שמים, כשיש לו פחד ויראה מלפני יראי ה׳ (ליקוטי מוהר״ן חלק א׳ סי׳ י״ד), ואדרבה, על פי רוב דייקא על ידי שיש לאדם יראה מלפני הצדיק, בא לידי יראה מלפני השם יתברך, וכעין שאמר רבי יוחנן בן זכאי לתלמידיו (ברכות כ"ח) יהי רצון שתהא מורא שמים עליכם כמורא בשר ודם, וכשאמרו לו תלמידיו, עד כאן, אמר להם, ולואי, תדעו כשאדם עובר עבירה אומר שלא יראני אדם, כי אדם שעדיין בקטנות המוחין, מפחד יותר מבשר ודם, ממה שמפחד מהשם יתברך, אבל כשמרגיל את עצמו במדת היראה מלפני הצדיק, זה יביא אותו ליראה מלפני השם יתברך גם כן.

אחר כך בא אדם היער הנ״ל ואמר להם, שיוליכם ליישוב, והוליך אותם ליישוב, כי הצדיק ברוח קדשו תופס מחשבות המקורבים אליו, והבין שכבר הגיע הזמן שצריך להוליכם ליישוב, כי לא כל אחד מסוגל לעמוד בקביעות מחוץ ליישוב בקדושה עליונה, כי צריכין מדת הצמצום, ולהיות בקי ברצוא ובקי בשוב (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סי' ו׳), היינו לדעת מתי לרוץ ולעלות אל השגות עליונות, ומתי לשוב ולרדת מן ההשגות הגבוהות, ואל בקיאות זאת זוכים להגיע, על ידי התקרבות אל צדיקים, כי הצדיק יודע איך להבעיר לב האדם, שיתלהב אל הקדוש ברוך הוא, וירוץ אחר השגות עליונות, וגם יודע איך לצמצם אצלו את האש, שלא יבעיר חוץ מן המדה, ושלא ישרף לגמרי מרוב אור בחינת (שמות י"ט) פן יהרסו לעלות אל ה' ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סי' ט') וכמו שפעם אמר רביז״ל למוהרנ״ת ז״ל, אחר שישב אצלו כמה שבועות בתשוקה גדולה, עד עכשיו קיימת ״בקי ברצוא״, עכשיו תיסע הביתה ותקיים ״בקי בשוב״, ולכן תיכף ומיד שהבין איש היער, שהגיע הזמן שהם צריכין לחזור לישוב, הוליך אותם ליישוב.

והשם יתברך יזכינו להיות מקורבים אל צדיקים אמיתיים, ולקבל מהם לימודם הנפלאה, עדי נזכה לעלות ולהתדבק בו יתברך באמת ובתמים כל ימי חיינו, מעתה ועד עולם אמן ואמן.

שיחות מוהרא"ש חלק ז'
ספרי שיחות מוהרא"ש

שיחות מוהרא"ש חלק ז'

'שיחות מוהרא"ש' נכתבו ע"י מו"ר הרה"צ ר' יצחק לעזער שליט"א עוד בחיים חיותו של כ"ק מוהרא"ש זי"ע הצדיק מיבנאל אשר הדפיס בעצמו את הספרים. השיחות

קרא עוד ←
שיחות מוהרא"ש זי"ע • שבת פרה – עיקר טהרתן של ישראל!
מאמרי שיחות מוהרא"ש

שיחות מוהרא"ש זי"ע • שבת פרה – עיקר טהרתן של ישראל!

" על ידי פרה נתקרב אדם לכנפי שכינה " מוהרא"ש ז"ל אמר, אשר אין לתאר ואין לשער כלל את גדולת ומעלת קריאת פרשת פרה, כי היא עיקר טהרתן

קרא עוד ←
"שיחות מוהרא"ש" חמשה עשר בשבט
ברסלב שלי

"שיחות מוהרא"ש" חמשה עשר בשבט

יוֹם שֶׁאֶפְשָׁר לִפְעֹל בּוֹ יְשׁוּעוֹת מוֹהֲרָא"שׁ נ"י אָמַר, אֲשֶׁר יוֹם חֲמִשָּׁה עָשָׂר בִּשְׁבָט הוּא יוֹם מְסֻגָּל מְאֹד לִפְעֹל בּוֹ יְשׁוּעוֹת רַבּוֹת, כִּי אָז מַתְחִיל הַשָּׂרָף

קרא עוד ←
שלום לכם!
איך אפשר לעזור?
Powered by
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן