אדם שאוכל הרבה סופגניות, מהי הברכה הראשונה והאחרונה?

שאלה:

אדם שאוכל הרבה סופגניות, מהי הברכה הראשונה והאחרונה?

תשובה:

מי שאוכל שיעור של כזית מברך בורא מיני מזונות ואחרי כן על המחיה, ואף אם ירבה באכילת הסופגניות מעל 216 גר' הדין שמברך אחריהן רק על המחיה, וכל דין קביעות סעודה נאמר בדבר שעובר אפייה בתנור, ולכן אם יאכל 216 גר' ומעלה, צריך נטילת ידיים וברכת המוציא וברכת המזון, אך בדברים העוברים בישול כגון אטריות או טיגון, גם אם אוכל יותר מקביעות סעודה, הברכה הראשונה היא ברכת "בורא מיני מזונות" ואחריה ברכת "מעין שלש"- על המחיה,ובנידון דידן סופגניות הם ראויים לאכילה ע"י טיגון בשמן, ודבר שבא ע"י בישול אין דינו כדין האוכל עוגות שנאפו בתנור, ויברך על הסופגניות ברכה ראשונה "בורא מיני מזונות", וברכה אחרונה "על המחיה".

וגם הסופגניות הנקנות ברשתות הקניה: הסופגניות הנמכרות שם, מגיעות מוכנות לאחר טיגון, ועוברות חימום בתנור לפני מכירתן, ודינם כדין סופגניות שעוברות בישול וברכתם נשארת "על המחיה".

אך מי שעושה סופגניות רק ע"י אפייה, במידה ואוכל שיעור קביעת סעודה יטול ידיים המוציא וברכת המזון.סיכום: גם מי שאוכל סופגניות מעל 216 גר' יברך רק ברכת בורא מיני מזונות ולאחרי האכילה יברך רק ברכת "על המחיה".
.

התשובה נמסרה ע"י הרה"ג ר' יעקב עמרם ועקנין, מורה צדק בבית ההוראה 'צדק ומשפט' של חסידי ברסלב ביבנאל.

שלח שאלה »

חזרה לשאלות ותשובות בהלכה »

לשו"ת ברסלב »

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

עוד בנושא:

גלריית ענק: ימי הפורים הקדושים במחיצת הרה"צ ראש חבורתנו שליט"א ביבנאל עיר ברסלב

יום הפורים הקדוש אצל אנשי שלומנו האמתיים נחוג בצורה אחרת לגמרי, בהיותנו אנשי רבינו ז"ל, שרימז לנו נפלאות שכל ההתחלות הן מפורים (ליקוטי מוהר"ן ח"ב סימן ע"ד), על כן אנ"ש הקדושים בכל מקומות מושבותיהם מבלים את היום הקדוש בהתחלה חדשה בדבקות להקב"ה. השנה זכו אנ"ש תושבי יבנאל עיר ברסלב, לחגוג לראשונה בצלו הטהור של מו"ר הרה"צ ראש חבורתנו שליט"א.

דילוג לתוכן