watercolor-4090739_1280

סיפורי מעשיות "מבן מלך ובן שפחה שנחלפו" (דף ר"צ) פ' מ' "תוך הנחל" ה׳תשס״ו

בוקר שבת קודש פרשת תזריע־מצורע ה׳תשס״ו בעת קידושא רבא, דיבר מוהרא״ש נ״י (ז"ל) דיבורים נוראים ונפלאים מאד בסיפורי מעשיות של רביז״ל במעשה מבן מלך ובן שפחה שנחלפו, מעשה י״א  דף ר״צ, עיין שם.

פתח ואמר מוהרא״ש נ״י (ז"ל), רביז״ל ממשיך לספר, והלכו יחד אחרי האדם היער הנ״ל, וזה העבד הולך אחריו (היינו זה האדם של הסוס שנמכר לעבד להאדם של הבהמות, הלך אחריו אחרי האדם של הבהמות, ושניהם הלכו אחרי אדם היער) ועל ידי זה הקל עליו קצת, כשהיה צריך להגביה איזה דבר או איזה ענין אחר היה מצוה על עבדו (היינו על זה האדם של הסוס שנמכר לו לעבד) שיגביה לו ושיעשה לו חפצו, והלכו יחד אחרי אדם היער הנ״ל, כי סוף כל סוף התיקון של כל אחד ואחד, הוא רק ללכת אחרי הצדיק שהוא אדם היער, כי נתגדל ביער, על ידי שעסק שם ימים ושנים בתפילה והתבודדות, ויכול להורות דרך לכל אחד ואחד לבוא אל תיקוני הנצחי, ואפילו מי שרדף אחר הבהמות כל ימי חייו, שהם העוונות שלו, וכן רדף אחר הסוסים, שנעשה עבד לבני אדם, גם עליהם יכול הצדיק להמשיך תיקון גמור, ולהורות להם דרך חדשה בכל ימי חייהם.

ובאו למקום שהיו שם נחשים ועקרבים ונתפחד מאד, ומחמת הפחד שאל את האדם היער: איך נעבור כאן?! כי מבואר בדברי רביז״ל (ליקוטי מוהר״ן חלק א׳ סי׳ פ״ד) שבכל יום ויום מאיר אור הגנוז של ששת ימי בראשית, וכל אחד ואחד יכול לזכות אל האור הזה, אבל יש נחשים ועקרבים המסבבים את האור, והם מונעים בני אדם שאינם ראויים מלהגיע אל האור, והם הקליפות והמחשבות זרות המבלבלים את מוח האדם, כשאינו ראוי להגיע אל הקדושה, ועיקר עבודת האדם למסור נפשו אל השם יתברך, ולהתקרב אל הצדיק האמיתי, שיורה לו דרך ישר לעבור על הקליפות אלו, ולהגיע אל אור הגנוז.

השיב לו, הלא גם זה יפלא (אלא מאי), איך תכנס ותבוא לביתי?! והראהו את ביתו שעומד באויר, ואיך תכנס בביתי?! כי הצדיק כולו דבוק באור האין סוף ברוך הוא, והוא דר יותר בעולם העליון מבעולם התחתון, ולכן נדמה לבני אדם שהבית שלו עומד באוויר, היינו ברוחניות אלקותו יתברך, ואין להם שום השגה איך לבוא ולהיכנס באורות עליונות כאלו.

והלכו עם האדם היער הנ״ל, והעביר אותם בשלום, כי על ידי שאדם מוסר נפשו להתקרב אל הצדיק, ומבטל את דעתו ושכלו אליו לגמרי, על ידי זה הצדיק מעביר אותו דרך הקליפות והרוחות רעות, ומכניס אותו בתוך רוחניות אלקותו יתברך.

והכניסם לביתו והאכילם והשקם, והלך לו, כי הצדיק מזכה האדם עם אכילה ושתיה רוחנית, היינו אכילה של תורה ושתיה של תפילה, וכמו שפעם אמר רביז״ל (שיחות הר"; סי׳ כ״ג) אשרי הזוכה בכל יום לאכול כמה פרקים משניות, ולשתות אחריו כמה מזמורי תהלים, ולהתלבש באיזה מצוות, כי זה עיקר קיומו וחיותו של אדם לעולם הבא, כפי מה שזכה להכניס בקרבו מזונא דנשמתא, כי על מזונא דגופא, היינו מזון הגוף, הכל דואגים, ונזהרים מאד ליתן לגוף כל מה שצריך, אבל על מזון הנשמה שוכחים לגמרי, ואין מרגישים איך הנשמה רעבה וצמאה מאד, וממש מתעלפת מחסרון אכילה ושתיה רוחנית, אבל כשבאים אל הצדיק, והצדיק פותח את העינים לראות רוחניות אלקותו יתברך, אזי מתחילים להרגיש רעבון הנפש, ומתחילים להשביע הנפש עם אכילה ושתיה רוחנית כראוי, והשם יתברך יזכינו להיות מקורבים אל צדיקים כאלו, ולעסוק בתורה ותפילה כל ימי חיינו, עדי נזכה להתענג על נועם זיו השכינה, ולהכלל בו יתברך לגמרי מעתה ועד עולם, אמן ואמן.

שיחות מוהרא"ש – 'זכויות'
חדשות ברסלב

שיחות מוהרא"ש – 'זכויות'

זכויות  מוהרא"ש ז"ל דיבר כמה פעמים אודות מה שנוהגים קצת מחברים ומדפיסים לחתום בספריהם "כל הזכויות שמורות" בתור אזהרה, לבל ירהיב איש אחר להדפיסו בלא

קרא עוד ←
"שיחות מוהרא"ש" – שם
מאמרי שיחות מוהרא"ש

"שיחות מוהרא"ש" – שם

פַּעַם דִּבֵּר מוֹהֲרָא"שׁ נ"י (ז"ל) שִׂיחָה נִפְלָאָה בְּעִנְיַן עֲבוֹדַת הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, וְעָנָה וְאָמַר, דְּעוּ, שֶׁיֵּשׁ קְלִפָּה הַנִּקְרֵאת "שָׁם", הַמְּסִיתָה אֶת הָאָדָם לַחֲשֹׁב בְּכָל מְקוֹם בּוֹאוֹ,

קרא עוד ←
"שיחות מוהרא"ש" ווידוי
מאמרי שיחות מוהרא"ש

"שיחות מוהרא"ש" ווידוי

מוהרא״ש נ״י (זי"ע) אמר, שהאדם צריך להרגיל את עצמו להתוודות בכל יום ויום כמה וכמה פעמים אליו יתברך, כי אינו יודע מה ילד יום, ובפרטיות

קרא עוד ←
שלום לכם!
איך אפשר לעזור?
Powered by
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן