street-name-216041_960_720

"שיחות מוהרא"ש" – שם

פַּעַם דִּבֵּר מוֹהֲרָא"שׁ נ"י (ז"ל) שִׂיחָה נִפְלָאָה בְּעִנְיַן עֲבוֹדַת הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, וְעָנָה וְאָמַר, דְּעוּ, שֶׁיֵּשׁ קְלִפָּה הַנִּקְרֵאת "שָׁם", הַמְּסִיתָה אֶת הָאָדָם לַחֲשֹׁב בְּכָל מְקוֹם בּוֹאוֹ, שֶׁ"שָּׁם" – בְּמָקוֹם אַחֵר, יִהְיֶה יוֹתֵר טוֹב, וְשָׁם יָכוֹל לַעֲבוֹד אֶת הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, אֲבָל בְּבוֹאוֹ לְ"שָׁם", גַּם שָׁם נִמְצֵאת אוֹתָהּ קְלִפָּה, וּמְסִיתָה אוֹתוֹ לַחֲשֹׁב עוֹד הַפַּעַם, שֶׁבְּמָקוֹם שְׁלִישִׁי יִהְיֶה יוֹתֵר טוֹב, אֲבָל גַּם שָׁם אֵינוֹ מוֹצֵא מְקוֹמוֹ, וְכֵן לְעוֹלָם, עַד שֶׁאֵינוֹ מוֹצֵא קוֹרַת רוּחַ בְּשׁוּם מָקוֹם שֶׁבָּעוֹלָם, וְהַכֹּל מֵחֲמַת קְלִפָּה זֹאת הַנִּקְרֵאת "שָׁם", הַמַּסְתִּירָה מִמֶּנּוּ אֱלֹקוּתוֹ יִתְבָּרַךְ הַנִּמְצֵאת "כָּאן", אֲבָל כְּשֶׁאָדָם יוֹדֵעַ שֶׁזּוֹ רַק קְלִפָּה שֶׁקָּדְמָה לַפְּרִי, וּבְוַדַּאי בְּמָקוֹם שֶׁנִּמְצָא בּוֹ עַכְשָׁו, יֵשׁ שָׁם אֱלֹקוּת, וְאֶפְשָׁר לוֹ מִשָּׁם לְדַבֵּק עַצְמוֹ בּוֹ יִתְבָּרַךְ, אַף פַּעַם לֹא יִבְרַח מִמְּקוֹמוֹ, רַק יַעֲשֶׂה כָּל מַה שֶּׁבִּיכָלְתּוֹ לִמְצֹא אֵיזוֹ נְקֻדָּה טוֹבָה וּמַעֲשִׂים טוֹבִים שֶׁאֶפְשָׁר לַעֲשׂוֹת בַּמָּקוֹם שֶׁנִּמְצָא, וְעַל יְדֵי זֶה יַעֲלֶה וִיקַשֵּׁר הַמָּקוֹם אֶל הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, וְיִהְיוּ כָּל מְקוֹמוֹת שֶׁבָּעוֹלָם לְפָנָיו כְּגַן עֵדֶן.

וְאָמַר מוֹהֲרָא"שׁ נ"י (ז"ל), שֶׁזֶּה סוֹד דִּבְרֵי הַגְּמָרָא (שַׁבָּת פ"ח.), שֶׁבִּשְׁעַת מַתַּן תּוֹרָה, כָּפָה הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא עֲלֵיהֶם אֶת הָהָר כְּגִיגִית, וְאָמַר לָהֶם, אִם אַתֶּם מְקַבְּלִים הַתּוֹרָה מוּטָב, וְאִם לָאו, "שָׁם" תְּהֵא קְבוּרַתְכֶם, וְשׁוֹאֲלִים כָּל הַמְּפָרְשִׁים, מַהִי הַלָּשׁוֹן "שָׁם" תְּהֵא קְבוּרַתְכֶם, הֲלֹא הָיָה צָרִיךְ לוֹמַר "כָּאן" תְּהֵא קְבוּרַתְכֶם? אֲבָל חֲכָמֵינוּ הַקְּדוֹשִׁים מְגַלִּים לָנוּ סוֹד הַנַּ"ל, שֶׁאִם לֹא מְקַבְּלִים הַתּוֹרָה, וְלֹא מְקַשְּׁרִים כָּל הַחַיִּים אֶל הַתּוֹרָה הַקְּדוֹשָׁה, "שָׁם" תְּהֵא קְבוּרַתְכֶם, הַיְנוּ תִּהְיוּ קְבוּרִים בְּכָל מְקוֹם בּוֹאֲכֶם, עַל יְדֵי קְלִפָּה זֹאת הַנִּקְרֵאת "שָׁם", כִּי בְּכָל מָקוֹם שֶׁתָּבוֹאוּ לְשָׁם, לֹא תִּמְצְאוּ קוֹרַת רוּחַ, וְיִהְיֶה נִדְמֶה לָכֶם שֶׁבְּמָקוֹם אַחֵר יִהְיֶה יוֹתֵר טוֹב, אֲבָל כְּשֶׁתְּקַבְּלוּ אֶת הַתּוֹרָה, וּתְדַבְּקוּ עַצְמְכֶם אֶל הַתּוֹרָה, אֲזַי יִהְיֶה נוֹדַע לָכֶם, שֶׁבְּכָל מָקוֹם שֶׁתִּהְיוּ נִמְצָאִים, שָׁם תִּמְצְאוּ אֶת הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא, וְשָׁם תִּמְצְאוּ אֶת הַתּוֹרָה, כִּי קוּדְשָׁא בְּרִיךְ וְאוֹרַיְתָא חַד הוּא [הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא וְהַתּוֹרָה הֵם אֶחָד] (זֹהַר אַחֲרֵי עג ע"א), וְאָז תִּחְיוּ חַיִּים טוֹבִים וּמְתוּקִים בְּכָל מְקוֹם בּוֹאֲכֶם, וְלֹא תִּהְיוּ קְבוּרִים וַאֲבוּדִים כְּלָל.

וְאָמַר מוֹהֲרָא"שׁ נ"י (ז"ל), שֶׁזֶּה סוֹד הַפָּסוּק (דְּבָרִים ל, ד): "אִם יִהְיֶה נִדַּחֲךָ בִּקְצֵה הַשָּׁמַיִם מִשָּׁם יְקַבֶּצְךָ ה' אֱלֹהֶיךָ וּמִשָּׁם יִקָּחֶךָ" – שֶׁאִם תִּהְיֶה נִדָּח בִּקְצֵה הַשָּׁמַיִם עַל יְדֵי קְלִפָּה זֹאת הַנִּקְרֵאת "שָׁם", שֶׁיָּסִית אוֹתְךָ שֶׁאַתָּה רָחוֹק מֵאֱלֹקוּתוֹ יִתְבָּרַךְ, וְאִי אֶפְשָׁר לְךָ לַעֲבוֹד אֶת הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ בִּמְקוֹמְךָ, מִ"שָּׁם" יְקַבֶּצְךָ ה' אֱלֹקֶיךָ, וּמִ"שָּׁם" יִקָּחֶךָ, שֶׁיְּרַחֵם עָלֶיךָ הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא, וְיִתְגַּלֶּה לְךָ שֶׁאֱלֹקוּתוֹ יִתְבָּרַךְ נִמְצָא בְּכָל מָקוֹם מַמָּשׁ, וְאֵין שׁוּם מָקוֹם פָּנוּי מִמֶּנּוּ יִתְבָּרַךְ כְּלָל, הָעִקָּר שֶׁרַק תְּבַקֵּשׁ וְתִדְרשׁ אֱלֹקוּתוֹ יִתְבָּרַךְ בְּכָל לְבָבֶךָ, וּבְכָל מָקוֹם שֶׁאַתָּה נִמְצָא, וְאָז בְּוַדַּאי תִּמְצָאֶנָּה, וּכְמוֹ שֶׁכָּתוּב (שָׁם ד, כט) וּבִקַּשְׁתֶּם מִ"שָּׁם" אֶת ה' אֱלֹהֶיךָ וּמָצָאתָ, כִּי תִדְרְשֶׁנּוּ בְּכָל לְבָבְךָ וּבְכָל נַפְשְׁךָ.

וְאָמַר מוֹהֲרָא"שׁ נ"י (ז"ל), שֶׁזֶּה הַסּוֹד שֶׁנִּתְגַּלָּה לְמֹשֶׁה רַבֵּנוּ בְּמַרְאֶה הַסְּנֶה, שֶׁאֱלֹקוּתוֹ יִתְבָּרַךְ נִמְצָא בְּכָל מָקוֹם, אֲפִלּוּ בְּמָקוֹם שָׁפֵל וּפָחוּת כְּמוֹ סְנֶה, וּכְמוֹ שֶׁאָמְרוּ חֲכָמֵינוּ הַקְּדוֹשִׁים (שְׁמוֹת רַבָּה פָּרָשָׁה ב' סִימָן ה'), לָמָּה נִתְגַּלָּה הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא מִתּוֹךְ הַסְּנֶה, לְלַמֶּדְךָ שֶׁאֵין מָקוֹם פָּנוּי בְּלִי שְׁכִינָה, אֲפִילוּ סְנֶה, כִּי לִפְנֵי זֶה כְּתִיב (שְׁמוֹת ג, ג): וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה אָסוּרָה נָא וְאֶרְאֶה אֶת הַמַּרְאֶה הַגָּדוֹל הַזֶּה, וּפֵרֵשׁ רַשִׁ"י, אָסוּרָה מִ"כָּאן" לְהִתְקָרֵב לְ"שָׁם", שֶׁחָשַׁב מֹשֶׁה, שֶׁיִּתְגַּלֶּה לוֹ יוֹתֵר אֱלֹקוּת אִם יָסוּר מִ"כָּאן" לְהִתְקָרֵב לְ"שָׁם", אֲבָל הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא אָמַר לוֹ, אַל תִּקְרַב הֲלוֹם, שַׁל נְעָלֶיךָ מֵעַל רַגְלֶיךָ, כִּי הַמָּקוֹם שֶׁאַתָּה עוֹמֵד עָלָיו אַדְמַת קֹדֶשׁ הוּא, שֶׁשָּׁם בְּמָקוֹם שֶׁאַתָּה עוֹמֵד, בְּלִי לָלֶכֶת לְהַלָּן, יֵשׁ גִּלּוּי אֱלֹקוּת, וְעָלֶיךָ לִמְצֹא הָאֱלֹקוּת שֶׁבִּמְקוֹמְךָ, כִּי עַל יְדֵי שֶׁמְּסִירִים הַנַּעַל, שֶׁהוּא הַכִּסּוּי וְהַהַסְתָּרָה לֵאלֹקוּתוֹ יִתְבָּרַךְ, שֶׁנִּרְאֶה כְּמוֹ מַנְעוּל, הַסּוֹגֵר בְּתוֹכוֹ אֱלֹקוּת, אֲזַי רוֹאִים שֶׁאֱלֹקוּתוֹ יִתְבָּרַךְ נִמְצָא בְּאוֹתוֹ מָקוֹם מַמָּשׁ, וְאֵין צְרִיכִים לָלֶכֶת לְמָקוֹם אַחֵר כְּלָל.

וְאָמַר מוֹהֲרָא"שׁ נ"י (ז"ל), שֶׁזֶּהוּ סוֹד דִּבְרֵי הַגְּמָרָא (בְּכוֹרוֹת ח: וּמְבֹאָר בְּלִקּוּטֵי מוֹהֲרַ"ן חֵלֶק א' סִימָן כ'), בְּסִפּוּר רַבִּי יְהוֹשֻׁעַ בֶּן חֲנַנְיָה עִם הַסָּבֵי דְבֵי אַתּוּנָא, שֶׁשָּׁאֲלוּ אוֹתוֹ, אֶמְצָעִיתָא דְּעָלְמָא הֵיכָא? אֵיפוֹא הוּא נְקֻדַּת הַמֶּרְכָּז שֶׁל הָעוֹלָם, וְזָקַף רַבִּי יְהוֹשֻׁעַ אֶצְבָּעוֹ, וְאָמַר, הָכָא! כִּי שָׁאֲלוּ אוֹתוֹ, אֵיפוֹא נִמְצֵאת נְקֻדַּת הַמֶּרְכָּז שֶׁל הָעוֹלָם, שֶׁשָּׁם אֶפְשָׁר לְהַגִּיעַ אֶל הַדְּבֵקוּת בּוֹ יִתְבָּרַךְ? וְזָקַף רַבִּי יְהוֹשֻׁעַ אֶת אֶצְבָּעוֹ, וְאָמַר, כָּאן! הַיְנוּ בְּכָל מָקוֹם שֶׁאָדָם נִמְצָא, שָׁם הוּא נְקֻדַּת הַמֶּרְכָּז שֶׁל הָעוֹלָם, וּמִשָּׁם אֶפְשָׁר לוֹ לַעֲלוֹת וּלְהִתְדַּבֵּק בּוֹ יִתְבָּרַךְ, כִּי אֵין שׁוּם מְצִיאוּת בִּלְעָדָיו יִתְבָּרַךְ כְּלָל, רַק יֵשׁ בְּכָל מָקוֹם קְלִפּוֹת הַסְתָּרוֹת וְכִסּוּיִים, הַמְּסַבְּבִים אֶת הָאָדָם, וּמְסִיתִים אוֹתוֹ שֶׁרַק "שָׁם" נִמְצָא אֱלֹקוּת, וְלֹא כָּאן, אֲבָל כְּשֶׁיֵּשׁ לְאָדָם יִשּׁוּב הַדַּעַת, וְשָׂמֵחַ מְאֹד עִם מִצְווֹת ה' הַנִּמְצָאוֹת בְּכָל מָקוֹם, אֲזַי יוֹדֵעַ שֶׁ"כָּאן", בִּמְקוֹמוֹ, נִמְצָא אֱלֹקוּת, וְלֵית אֲתַר פָּנוּי מִינֵּיהּ כְּלָל.

וְאָמַר מוֹהֲרָא"שׁ נ"י (ז"ל), שֶׁסּוֹד זֶה נוֹהֵג בְּכָל פְּרָט וּפְרָט שֶׁל הַבְּרִיאָה, כִּי הַבְּרִיאָה נֶחְלֶקֶת לְשָׁלֹשׁ קוֹמוֹת, עוֹלָם, שָׁנָה, נֶפֶשׁ (לִקּוּטֵי מוֹהֲרַ"ן חֵלֶק א' סִימָן ה'), כִּי כָּל דָּבָר שֶׁבָּעוֹלָם מֻנָּח תַּחַת אַחַת מִשָּׁלֹשׁ קוֹמוֹת אֵלּוּ, אוֹ בְּאֵיזֶה מָקוֹם בָּ"עוֹלָם", אוֹ בְּאֵיזֶה זְמַן בְּ"שָׁנָה", אוֹ בְּאֵיזֶה חַיָּה בְּ"נֶפֶשׁ", וּכְמוֹ שֶׁיֵּשׁ קְלִפָּה הַנִּקְרֵאת "שָׁם" בְּקוֹמַת "עוֹלָם", הַמְּסִיתָה לְאָדָם לָסוּר מִן הַמָּקוֹם שֶׁנִּמְצָא בּוֹ עַכְשָׁו, וּלְחַפֵּשׂ אֱלֹקוּתוֹ יִתְבָּרַךְ בְּמָקוֹם אַחֵר, כְּמוֹ כֵן יֵשׁ קְלִפָּה הַנִּקְרֵאת "מָחָר" בְּקוֹמַת "שָׁנָה", שֶׁמֵּסִית לְאָדָם לְהִתְיָאֵשׁ מִן הַזְּמַן שֶׁנִּמְצָא בּוֹ עַכְשָׁו, וְלַחְשֹׁב שֶׁאֵינוֹ זְמַן טוֹב לַעֲבוֹד בּוֹ אֶת הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, רַק "מָחָר" יִהְיֶה יוֹתֵר טוֹב, אֲבָל בְּהַגִּיעוֹ לְ"מָחָר", דּוֹחֶה אוֹתוֹ הַיֵּצֶר הָרַע עוֹד הַפַּעַם לְ"מָחָר", וְכֵן לְעוֹלָם, וְאָדָם צָרִיךְ לְהִתְגַּבֵּר כְּנֶגְדּוֹ, וְלָדַעַת, שֶׁהַיּוֹם הַזֶּה שֶׁעוֹמֵד בּוֹ, הִיא בְּרִיאָה חֲדָשָׁה לְגַמְרֵי, וְעָלָיו לַעֲבוֹד אֶת הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ כְּפִי שֶׁמֵּאִיר לוֹ בְּאוֹתוֹ יוֹם, וְלֹא לִדְחוֹת שׁוּם דָּבָר לְמָחָר, שֶׁזֶּהּ מַה שֶּׁנֶּאֱמַר אֵצֶל מִלְחֶמֶת עֲמָלֵק (שְׁמוֹת יז, ט): צֵא הִלָּחֵם בַּעֲמָלֵק "מָחָר", הַיְנוּ עִם קְלִפַּת עֲמָלֵק שֶׁדּוֹחָה אוֹתְךָ לְ"מָחָר", וְאוֹמֶרֶת לְךָ, מָחָר תִּלְמַד, מָחָר תִּתְפַּלֵּל, מָחָר תַּעֲבֹד אֶת הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, וְאַתָּה תִּתְגַּבֵּר כְּנֶגְדּוֹ וְתֹאמַר לוֹ, הַיּוֹם אֶלְמַד, הַיּוֹם אֶתְפַּלֵּל, הַיּוֹם אֶעֱבֹד אֶת הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, וּמָחָר אֲצַיֵּת לִדְבָרֶיךָ, וְכָךְ לִדְחוֹתוֹ מִיּוֹם לְיוֹם, כִּי אֱלֹקוּת נִמְצָא בְּכָל עֵת וּבְכָל זְמַן, וְאֵין שׁוּם זְמַן שֶׁאִי אֶפְשָׁר לַעֲבוֹד בּוֹ אֶת הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ.

וְכֵן בְּקוֹמַת "נֶפֶשׁ" שֶׁל הַבְּרִיאָה, שֶׁהוּא הָאָדָם בְּעַצְמוֹ, כָּל אָדָם יֵשׁ לוֹ כֹּחַ לַעֲבוֹד אֶת הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ כְּפִי בְּחִינָתוֹ, רַק יֵשׁ יֵצֶר הָרַע הַמֵּסִית אוֹתוֹ, וְאוֹמֵר לוֹ, אִילּוּ הָיִיתָ אָדָם אַחֵר, וְהָיִיתָ כְּמוֹ פְּלוֹנִי אוֹ פְּלוֹנִי, הָיִיתָ יָכוֹל לַעֲבוֹד אֶת הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ בֶּאֱמֶת, אוֹ אִלּוּ הָיָה לְךָ נְשָׁמָה אַחֶרֶת, כְּמוֹ שֶׁיֵּשׁ לִפְלוֹנִי אוֹ לִפְלוֹנִי, הָיִיתָ יָכוֹל לַעֲבוֹד אֶת הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ בֶּאֱמֶת, אֲבָל כְּפִי הַנֶּפֶשׁ וְהַנְּשָׁמָה שֶׁיֵּשׁ לְךָ, אִי אֶפְשָׁר לְךָ לַעֲבוֹד אֶת הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, וְזֶה שֶׁקֶר מֻחְלָט, כִּי כָּל אֶחָד יֵשׁ לוֹ כֹּחוֹת עֲצוּמִים לַעֲבֹד אֶת הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ כְּפִי בְּחִינָתוֹ, וְאֶחָד הַמַּרְבֶּה וְאֶחָד הַמַּמְעִיט, וּבִלְבַד שֶׁיְּכַוֵּן לִבּוֹ לַשָּׁמַיִם, וְלָכֵן אֲפִלּוּ אִם אֵינוֹ יָכוֹל לַעֲשׂוֹת עֲבוֹדוֹת גְּדוֹלוֹת כְּמוֹ שֶׁעוֹשִׂים אֲחֵרִים, אֵין זֶה נִדְרָשׁ מִמֶּנּוּ כְּלָל, כִּי אֵין הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא בֹּא בִּטְרוּנְיָא עִם בְּרִיּוֹתָיו (עֲבוֹדָה זָרָה ג ע"א), וְאֵין הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא מְבַקֵּשׁ מִן הָאָדָם אֶלָּא כְּפִי הַכֹּחוֹת שֶׁיֵּשׁ לוֹ, וְלָכֵן אַף פַּעַם אָסוּר לַחֲשֹׁב שֶׁהָיָה יוֹתֵר טוֹב אִלּוּ הָיָה אִישׁ אַחֵר, כִּי כָּל אֶחָד וְאֶחָד הוּא עוֹלָם בִּפְנֵי עַצְמוֹ, וְהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא יֵשׁ לוֹ נַחַת רוּחַ מִכָּל אֶחָד וְאֶחָד כְּפִי נַפְשׁוֹ הַמְּיֻחָד דַּיְקָא.

וְאָמַר מוֹהֲרָא"שׁ נ"י (ז"ל), שֶׁמָּצִינוּ שֶׁהִלֵּל הַזָּקֵן הָיָה בָּקִי בְּעִנְיַן זֶה מְאֹד, וְלָכֵן אָמַר (אָבוֹת א, יד): 'אִם אֵין אֲנִי לִי מִי לִי', הַיְנוּ אִם אֵין "אֲנִי" לִי, וְאֵינֶנִּי מוֹצֵא הָ"אֲנִי" שֶׁלִּי, לַעֲבוֹד בּוֹ אֶת הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ כְּפִי הַנֶּפֶשׁ שֶׁלִּי, מִי לִי, מִי יַעֲשֶׂה זֹאת בִּשְׁבִילִי, הֲלֹא כָּל אֶחָד יֵשׁ לוֹ תַּפְקִיד מְיֻחָד לַעֲשׂוֹת בְּזֶה הָעוֹלָם, שֶׁאֵין שׁוּם אָדָם יָכוֹל לַעֲשׂוֹת כָּמוֹהוּ (לִקּוּטֵי מוֹהֲרַ"ן חֵלֶק א' סִימָן לד), וְלָכֵן אִם אֵין "אֲנִי" לִי, מִי יַעֲשֶׂה זֹאת בִּשְׁבִילִי, הֲלֹא אֵין שׁוּם אָדָם דּוֹמֶה אֵלַי כְּלָל, וְרַק אֲנִי יָכוֹל לִפְעֹל מַה שֶׁשַּׁיָּךְ אֵלַי.

וְכֵן אָמַר הִלֵּל (שָׁם), "וְאִם לֹא עַכְשָׁו, אֵימָתַי", הַיְנוּ אִם לֹא אֶשְׁתַּמֵּשׁ עִם הַזְּמַן שֶׁל "עַכְשָׁו", לַעֲבוֹד בּוֹ אֶת הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ כְּפִי הָעֵת וְהַזְּמַן הַהוּא, אֵימָתַי אֶעֱשֶׂה זֹאת? הֲלֹא כָּל רֶגַע הוּא עִנְיָן אַחֵר לְגַמְרֵי, וְאָסוּר לִדְחוֹת מִזְּמַן לַחֲבֵרוֹ כְּלָל.

וְכֵן אָמַר (סֻכָּה נג ע"א): "אִם אֲנִי כָּאן, הַכֹּל כָּאן", הַיְנוּ הִתְגַּלּוּת אֱלֹקוּתוֹ יִתְבָּרַךְ הִיא בְּכָל מָקוֹם, בְּלִי יוֹצֵא מִן הַכְּלָל, וְאִם אֲנִי "כָּאן" בַּמָּקוֹם הַזֶּה, אֲזַי הַכֹּל "כָּאן", וְכָל הָעוֹלָמוֹת עֶלְיוֹנִים וְתַחְתּוֹנִים, קְשׁוּרִים כָּאן לַמָּקוֹם הַזֶּה, וְכָאן בִּמְקוֹמִי, נִמְצֵאת נְקֻדַּת הַמֶּרְכָּז שֶׁל כָּל הָעוֹלָמוֹת כֻּלָּם, וְאֶפְשָׁר לִי לִדַּבֵּק מִ"כָּאן" אֶל הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, נִמְצָא שֶׁגִּלָּה הִלֵּל הַזָּקֵן סוֹד מְצִיאוּת אֱלֹקוּתוֹ יִתְבָּרַךְ בְּכָל חֶלְקֵי "עוֹלָם" "שָׁנָה" "נֶפֶשׁ", וְלִמֵּד דַּעַת אֶת הָעָם, שֶׁאֵין שׁוּם מְצִיאוּת בִּלְעָדָיוֹ יִתְבָּרַךְ כְּלָל.

וְקָשֶׁה לְתָאֵר עֲלֵי גִּלָּיוֹן עֹצֶם הָעֲרָבוֹת וְהַמְּתִיקוּת שֶׁהִרְגִּישׁוּ אַנְשֵׁי שְׁלוֹמֵנוּ בְּשָׁמְעָם שִׂיחָה זֹאת מִפִּי מוֹהֲרָא"שׁ, נֵרוֹ יָאִיר (ז"ל), אַשְׁרֵי הַזּוֹכֶה לְהַקְשִׁיב לְדִבְרֵי הַצַּדִּיקִים בֶּאֱמֶת.     

השולחן הקדוש של ט"ו בשבט "היכל מוהרא"ש"

ט"ו בשבט מיוחד במינו יחד עם מו"ר הרה"צ ר' יצחק לעזער שליט"א והרה"צ ר' דניאל בוים שליט"א ב"היכל מוהרא"ש" יבנאל עיר

ט"ו בשבט תשע"ט במחיצת ר' דניאל בוים שליט"א

ביום ט"ו בשבט זכינו לבקר יחד עם ר' דניאל בוים שליט"א במירון אצל רבי שמעון בר יוחאי זי"ע שם פגשנו

קונטרס "חמישה עשר בשבט"

קונטרס "חמישה עשר בשבט" יגלה נוראות ונפלאות מהיום הקדוש הזה, והלימודים שלומדים ממנו, ומסודות ורזי הגילגול, ומה שעובר על האדם

קונטרס "ט"ו בשבט"

קונטרס – ט"ו בשבט דרושים נפלאים, רמזים יקרים שיכולים ללמוד מהאילנות, שיוכל להחזיק מעמד בכל מה שעובר עליו, ולא יפול

הגב

avatar
  הירשם  
Notify of
שלום לכם!
איך אפשר לעזור?
Powered by
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן